17 Şubat 2011 Perşembe

Mülakat anıları



Kariyer.net'in Şubat 2011 sayısında Boyner Holding İK ve İletişim Direktörü İdil Türkmenoğlu ile yapılan keyifli röportaja yer verilmiş. Genelde İK uzmanları ve yöneticileri ile yapılan mülakatlarda mülakat anıları sorulmadan geçilmez. İdil Hanım'ın verdiği yanıt çok hoş, özellikle Y kuşağı ile ilgili, sizlerle paylaşmadan edemedim.

Masaya silah koydu 
"Beni ve birkaç yöneticiyi, masaya silahını koyarak dolaylı olarak tehdit etmiş bir eski çalışanımız hakkında bir firma referans istediğinde, karşı tarafa olayı net bir biçimde anlatmıştım. Diğer firmanın, "Ne yapalım iyi aday yok" diyerek o kişiyi işe almış olmasını unutamam."

Y kuşağı trend neyse onu yapıyor
"Y kuşağından önceki zamanlarda MT programı için mülakata gelen yeni mezunlar, o sene ne tipteki beden dili kuralı moda olmuş ve kendilerine okulda aktarılmışsa ona uygun davranırlardı, bir kalıptan çıkmış gibi. Bir sene ellerini masada kavuşturmalarını (kapalı değilim ama güvenliyim mesajı!), öbür sene ellerini kavuştururken işaret parmaklarını ayrıca birleştirmelerini (kapalı değilim, kendime güveniyorum ama iddialıyım aynı zamanda mesajı!) gözlerdik."

Aday güzellik yarışması birincisi olursa
"İstanbul'da çalışmak isteyen Ankaralı bir adayın gözlerini kapatıp Orhan Veli'nin şiirini okumasını ve güzellik yarışmasında birinci olmuş bir adayın karşısında kızı kendi departmanlarına kapmak için birbiriyle yarışan mülakatçıları da unutmam mümkün değil."

İdil Hanım'ın söylediklerine ilaveten, ben de görüşmeye geldiğinde tokalaştıktan sonra heyecandan bir de yanaklarımı öpen adayımı unutacağımı sanmıyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder